Een nieuw kantoor uitzoeken, waar let je op?

Een kantoor moet aan een aantal eisen voldoen. Het moet uiteraard groot genoeg zijn voor de hoeveelheid werknemers, maar ook andere zaken zijn erg belangrijk. Bijvoorbeeld of er een keuken in zit. Het zijn zaken waar je misschien niet direct over nadenkt. Daarom gaan we in dit artikel dieper in op punten waar je op moet letten bij het uitzoeken van een nieuw kantoor.

Privé of gezamenlijk?

Voordat je überhaupt de zoektocht naar een geschikt kantoor begint, is het goed om na te gaan of je voor een privé kantoor kiest of voor een gezamenlijk kantoor. Een gezamenlijk kantoor wordt ook wel een bedrijfsverzamelgebouw genoemd. Het is een kantoorpand waar je met meerdere ondernemers een kantoorruimte huurt. Vaak deel je dan ook de gezamenlijke ruimtes zoals de koffiecorner. Bij dit soort panden zijn aparte vergaderruimtes beschikbaar die je voor een bepaald bedrag kunt huren. Beide mogelijkheden hebben voor- en nadelen. Een kantoorruimte binnen een bedrijfsverzamelgebouw kun je over het algemeen alleen maar huren. Een eigen kantoorpand kun je huren maar ook kopen. Doordat je dan niet aan een huurcontract vast zit, heb je meer mogelijkheden qua verbouwen van de ruimte.

De locatie van het pand

Ook de locatie van het kantoor is belangrijk. Je wilt natuurlijk dat het goed te bereiken is. Niet alleen voor jouzelf, ook voor jouw klanten. Ga dus na of het OV in de buurt is, zodat mensen zonder auto ook op bezoek kunnen komen. Daarnaast is het ook goed om te kijken of er voldoende parkeermogelijkheden zijn. Het is enorm vervelend als je elke ochtend moet zoeken naar een parkeerplek. Bovendien is het ook prettig als er een winkelcentrum in de buurt zit, zodat je tijdens de lunchpauze de mogelijkheid hebt om lunch te halen als je dat vergeten bent.

De prijs en jouw budget

De prijs is natuurlijk ook een belangrijke factor die meespeelt bij het uitzoeken van een nieuw kantoor. Je hebt een bepaald budget en afhankelijk daarvan ga je kijken welke mogelijkheden je hebt. Daarbij moet je wel rekening houden met de staat van de ruimte. Hoe ziet de ruimte er nu uit? Moet er veel opgeknapt worden? Is daar budget voor? Wellicht kun je bij ruimtes waar veel opgeknapt moet worden een regeling treffen met de verhuurder. Bijvoorbeeld dat je de eerste twee maanden geen huur hoeft te betalen, zodat je die kosten niet hebt en daarmee de ruimte kan opknappen.

Succes bij het uitzoeken!

We hopen dat je iets gehad hebt aan de tips in ons artikel en wensen jou uiteraard veel succes bij het uitzoeken van een nieuwe kantoorruimte!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *