De wereld van de online marketing blijft maar groeien. Ook in 2021 is online marketing een hot-topic. Het is namelijk een toegankelijke en zeer rendabele manier om je gewenste doelgroep te bereiken, mits goed uitgevoerd. Door de stijgende populariteit van online marketing neemt de concurrentie op dit gebied in praktisch elke branche gestaag toe. Het wordt steeds belangrijker om eruit te springen ten opzichte van de concurrentie. Echter is dit niet altijd even eenvoudig. Daarom hier een aantal onmisbare tips voor je online marketing om een streepje voor te krijgen op je concurrentie.
Email marketing segmentatie
In een wereld waarin privacy steeds belangrijker wordt is het voor marketeers en bedrijven van belang om zoveel mogelijk data en audiences in eigen bezit te hebben. E-mail is hiervoor de perfecte tool. E-mail werkt echter niet meer zo als vroeger. Eerst was het zo dat men een e-mail lijst uitbouwde en vervolgens hun (marketing) mailtjes naar deze gehele lijst stuurden. Nog steeds bestaat bij veel bedrijven de e-mail marketing uit dit principe. Als je dit nog steeds doet is het van groot belang om segmentatie toe te passen. Segmentatie is het verdelen van je email lijst in verschillende segmenten. Hierdoor kun je zeer gepersonaliseerde e-mails versturen die een veel hogere conversieratio zullen hebben. Zo kun je bijvoorbeeld reminders sturen naar mensen die nog iets in hun winkelwagentje hebben zitten of e-mails sturen op basis van gegevens die je hebt gekregen via een ingevulde quiz.
Het belang van een goed haakje
De aandacht boog van mensen is de laatste jaren drastisch naar beneden gegaan. Zeker op het gebied van online advertenties en online aanwezigheid. Mensen worden overspoelt door content en advertentie. Al deze bedrijven vechten om maar 1 ding: de aandacht van mensen. Echter wordt het steeds moeilijker om deze aandacht te verkrijgen en vast te houden. Hierom zijn goede haakjes in je advertenties, social media posts en e-mails zo belangrijk. Een haakje kun je zien als een trigger aan het begin van je content wat er voor zorgt dat je de aandacht van mensen grijpt. Je zorgt ervoor dat mensen stoppen met scrollen en naar je content kijken of je content lezen. Het is heel belangrijk dat je een goed haakje hebt in de eerste 3 seconden van je content. Een goede extra tip is om gebruik te maken van een extra haakje in het midden van je content om de aandacht van mensen nog langer vast te kunnen houden.
Bron: www.roipartners.nl